Blog berkongsikan info2 berkenaan kesihatan, cara pemakanan & khasiat2 makanan / buah-buahan serta menjual produk KlinCell ### Whatsapp "KlinCell" ke +6017.615.4857 ###

Friday, 30 December 2016

KISAH PAGI TADI

Pagi tadi deliver 3 kotak KlinCell kepada ex-office mate (HQ tengah buat promotion, beli 2 FREE 1). Diharapkan KlinCell dapat memberi manfaat kepada beliau dan family dengan izin Allah.

Kepada sesiapa yang berminat untuk mencuba samada untuk diri sendiri atau untuk keluarga terdekat, boleh ambil peluang sebab harga memang tengah MURAH sekarang ni.

Tak salahkan ikhtiar untuk orang yang kita sayang? šŸ˜„

Terima kasih sekali lagi.

 


Share:

Wednesday, 28 December 2016

Rawatan Tradisional - Gout

1) Rebus kulit kentang dengan air untuk menjadikannya ekstrak kulit kentang. Minum air rebusan itu @ ekstrak kulit kentang. 

2) Ambil anak pokok durian beserta akarnya sekali. Kemudian rebuskannya (buat sup) bersama dengan kaki ayam (bukan ayam kampung). Sup itu diminum dan kaki ayam itu dimakan. Cara tradisional ini adalah antara cara yang paling berkesan dalam merawat penyakit gout. 

3) Ambil sekeping kaktus dan kupas kulitnya. Bungkus isi kaktus yang diperolehi dengan daun pisang lalu dipanaskan atas api sederhana besar selama lima minit. Sejukkan sedikit dan tampalkan pada bahagian yang sakit. Amalkan setiap hari. 

4) Betik muda dan green tea. Apa yang perlu dilakukan ialah betik muda itu di potong 2 menjadi seperti gelas.Isi di dalam betik itu di keluarkan.Kemudian ambik green tea dan rendamkan di dalam betik tersebut sehingga kembang. Apabila merendam green tea itu di dalam 1 bahagian betik dan yang sebahagian lagi di gunakan sebagai penutup. Amalkan meminum air green tea tersebut sekerap mungkin sehingga khasiat teh tersebut hilang dan sakit semakin kurang. Sentiasa menukar teh tersebut apabila hilang warnanya. Green tea boleh di dapati di kedai herba. 

5) Amalkan mengambil sekitar 20biji buah ceri setiap hari. Jika tidak dapat cari yang fresh anda bolehlah mengambilnya yang didalam tin atau jus ceri atau ceri yang telah dibekukan. Sebagai pilihan lain anda boleh juga mengambil buah strawberry, blackcurrants (anggur hitam), cranberries dan raspberries yang memberikan efek yang hampir sama namun perlu diambila pada kadar yang lebih berbanding ceri biasa. 

6) Amalkan mengambil pil minyak ikan setiap hari. Minyak ikan mengandungi anti radang yang baik untuk kesakitan sendi. Dos yang di cadangkan ialah 6000mg setiap hari dan perlu diingatkan bahawa ia mestilah minyak ikan (fish oil) bukan minyak hati ikan (fish liver).
Share:

Thursday, 22 December 2016

Video Testimoni Kencing Manis



Cuba dengar apa yang dikongsikan oleh Hajjah Faridah mengenai khasiat KlinCell setelah beliau mengamalkannya untuk sakit kencing manis yang dihidapinya.
Share:

Video Testimoni Kanser Thyroid



Testimoni daripada Puan Rosnah, seorang pesakit kanser Thyroid stage 3. Syukur, alhamdulillah dengan izin Allah, KlinCell dapat membantu beliau untuk pulih daripada sakit yang beliau hidapi.
Share:

Wednesday, 14 December 2016

INFO : Kenali GOUT yang menyakitkan
*****************************************************************************************************

Gout adalah sejenis penyakit disebabkan berlebihan asid urik di dalam badan. Pada kebiasaannya, pesakit akan merasa sakit dan adakalanya tidak mampu untuk berjalan.

Asid urik adalah bahan kumuhan berasal dari sejenis protein yang dipanggil purin.Badan kita membuang bahan kumuhan ini melalui air kencing (urin).

Bagi penghidap gout, asid urik yang berlebihan tidak dibuang dan berkumpul di dalam sendi. Ia adalah salah satu penyakit yang paling lama dihidapi manusia sejak zaman dahulu kala lagi. Pada masa dahulu gout boleh menyebabkan kemudaratan dan kecacatan, kini dengan kemajuan dalam bidang perubatan, gout boleh dikawal.

Penyakit gout sering dihidapi oleh kaum lelaki dalam lingkungan usia antara 30 hingga 60 tahun dan jarang sekali dihidapi oleh kaum wanita sebelum putus haid.

Anda dapat menfaat daripada artikel ini? Sila LIKE dan SHARE supaya lebih ramai diluar sana mendapat manfaat.


Share:

Thursday, 25 August 2016

Cara-cara menurunkan tekanan darah tinggi

CARA-CARA TURUNKAN TEKANAN DARAH TINGGI
=========================================

1. Minum jus air belimbing atau blend buah epal hijau dan buat jus
2. Kalau ada daun pegaga pun boleh di buat jus dan minum airnya
3. Bila darah naik tinggi, duduk dan rehat, dan tenangkan fikiran dari segala stress. Cuba jangan fikirkan masalah.
4. Bacalah Ayat ayat suci Al Quran semasa berehat dan betul-betul concentrate kerana ayat Quran juga adalah ubat bagi penyakit.
Kalau tak pandai baca, pasang CD Quran dan ikut bacaan. Atau pun baca lah surah surah pendek dan mohon pertolongan Allah.
5. Kalau lapar, jangan makan makanan yang bergaram, buat sementara potong terus garam utk sehari dua. Makanan yang dibeli juga mempunyai kadar garam yang tinggi.
Buat sementara waktu, makanlah masakan yang tiada bergaram atau kurangkan 90% garam! (Saya anjurkan cubalah makan Quaker Oats ditambahkan pisang dan kismis untuk sehari dua nie, insya-Allah akan turun darah kerana Oats ialah cholesterol buster!
6. Lebih digalakkan untuk makan masakan berstim seperti ikan yang distim dan sebagainya ataupun lebihkan sayur sayuran terutama sekali ulam-ulam atau raw salad (tomato, cucumber, lettuce).
AVOID AT ALL COST - makanan daging lembu, kambing, ayam buat sementara. Jadi macam vegetarian laa sekejap.
7. Elakkan sementara makanan bergoreng (deep fried) dan semua Fast Food!
8. Minum jus yang disebut di atas 1- 2 hari sehingga pulih


Insya-Allah, kita ikhtiar dan Allah jua yang menyembuhkan segala penyakit.


Share:

Monday, 15 August 2016

Jenis-jenis kanser yang menyerang wanita

PENGURANGAN risiko kanser boleh dilakukan dengan mengubah gaya dan tatacara kehidupan. Perhatian perlu diberi pada keadaan badan, perasaan tahap kesihatan diri dan juga bentuk serta rupa struktur badan. Ujian saringan juga perlu ditekankan bagi mengesan kanser dengan lebih awal.

Sel-sel normal yang membina tisu badan mengalami tumbesaran, membahagi serta penggantian secara teratur dan tenteram. Kadangkala sel-sel tua yang sepatutnya digantikan, masih meneruskan tumbesarannya. Pertumbuhan ini mungkin tidak teratur dan bercelaru, akhirnya mereka menjadi luar kawalan dan seterusnya bertukar pada ketumbuhan yang ganas (malignan) ataupun yang tidak ganas (benign).

Ketumbuhan yang tidak ganas (benign) tidak merebak ke bahagian lain dan lazimnya tidak membimbangkan. Pembedahan terpaksa dilakukan jika saiz ketumbuhan terlalu besar dan memberi tekanan kepada organ-organ berhampirannya.

Ketumbuhan yang ganas pula (malignan), akan menakluk, merosakkan dan merebak pada organ-organ berhampiran dan juga organ yang jauh serta boleh menyebabkan ketumbuhan baru di tempat lain.

Faktor keturunan (kehadiran gen-gen tertentu) juga boleh menyebabkan ketumbuhan berlaku selain pendedahan kepada sinar-sinar tertentu, bahan kimia, virus dan bermacam jenis faktor persekitaran lain.


Share:

Thursday, 11 August 2016

4 Steps to Help Prevent Cancer

In addition to the 10 foods listed previously, also be sure to avoid any food labeled as “diet,” “light,” or “fat-free”. In order to remove fat or natural calories, they are replaced with chemicals that are dangerous to your body.

Instead of consuming food products that manufacturers claim is “good for you” – follow these four anti-cancer diet tips to prevent cancer the easy way:


Share:

Tuesday, 9 August 2016

10 makanan penyebab kanser

1. GMO (Genetically Modified Organisms) Makanan ubahsuai genetik ini memang sudah diperkatakan berulangkali akan potensi nya untuk mengakibatkan penyakit. Apatah lagi dalam keadaan sekarang, hampir kebanyakan makanan seperti soya, dan jagung juga dipercayai hampir 98% adalah terdiri daripada hasil GMO. Sebagai alternatif, jika anda pengguna tegar bahan-bahan tadi, boleh lah beralih kepada tanaman asli, organik dan yang diperakui akan hasilnya.
2. Daging Proses Kebanyakan daging proses sama ada daging dalam tin, sosej atau hot dog, mengandungi bahan pengawet untuk membantu mengekalkan rupa segar daging tersebut. Tetapi dalam masa yang sama juga boleh menyebabkan kanser! Sebagai alternatif, pastikan daging pilihan anda jenis yang tidak dirawat menggunakan nitrat ataupun datang segar dari ladang.

Share:

Thursday, 4 August 2016

Top 10 Cancer Causing Foods to Cut Your Cancer Risk in Half

You know the seriousness of cancer. You know the toll it takes mentally, emotionally, financially, spiritually, and physically. It causes stress in your own mind and body as well as in your relationships with friends and family. It can make it hard to do the things you’ve always done as a human being, a parent, or an employee.

There’s nothing in your daily existence that cancer doesn’t touch. It’s an exhausting villain to fight and it wipes you out in so many ways that are hard to explain to people who haven’t felt the impact of this horrific disease in their own lives.

Some foods are worse for you than others and are increasing your risk of many conditions and diseases. While cancer is one of the worst, regularly eating the cancer causing foods in our top ten list can also lead to heart disease, diabetes, chronic inflammation, and so much more.


Share:

Cancer in Malaysia


Source by : National Cancer Society Malaysia, National Cancer Institute Malaysia

Share:

Wednesday, 3 August 2016

PROGRAM AGEN POWER KLINCELL KINI DIBUKA LAGI!!

Ya, pengambilan batch ke-2 PENGEDAR SAH KlinCell kini dibuka kembali.. peluang kini terbuka untuk semua rakyat Malaysia...

TAPI... kuota sangat terhad kerana:

Hanya seorang PENGEDAR SAH akan dilantik bagi setiap kawasan Parlimen.. Anda merayu menangis air mata darah pun takkan dapat jika kawasan tersebut dah diisi

Hanya 30 ORANG PENGEDAR SAH sahaja yang akan diambil untuk batch kali ni.. Ya, hanya 30 orang sahaja yang bertuah untuk dilatih oleh team pemasaran kami.. Kami fokus, sebab tu kami tak ambil ramai2.. Kami akan pastikan semua pengedar dah boleh menjual baru pengambilan seterusnya dibuka

Pengambilan Pengedar Sah KlinCell hanya berlaku 4 KALI SETAHUN SAHAJA! Anda pernah nampak iklan mencari agen kami keluar sepanjang masa di wall anda? Tidak kan? Ini kerana semua Pengedar Sah kami akan dilatih secara intensif dalam masa 3 bulan sampai mereka boleh menjual.



KENAPA ANDA PERLU JADI PENGEDAR KLINCELL?
=========================================



Share:

Khasiat Madu

Pengambilan  madu telah diamalkan oleh manusia zaman berzaman. Ianya telah digunakan oleh masyarakat dari pelbagai benua sebagai satu kaedah rawatan semulajadi yang berkesan.

Madu juga telah disebutkan didalam kitab suci Al-Quran di Surah An-Nahl ayat ke 69 sebagai penawar kepada manusia.


Madu mengandungi banyak khasiat untuk tubuh badan kita dan sudah digunakan dalam bidang perubatan sejak turun-temurun lagi. Madu mengandungi bahan antibakteria dan antifungal, bahan ini digunakan oleh orang Mesir Purba dalam bidang perubatan.

Khasiat madu sudah dibuktikan secara saintifik dan praktikal untuk kesihatan badan. Selain ianya manis enak, madu juga boleh membekalkan anda dengan nutrisi yang penting untuk badan anda.

Dalam artikel ini, anda akan didedahkan kepada 10 khasiat madu lebah asli kepada kesihatan badan dan kulit wajah anda.



Share:

Tuesday, 2 August 2016

Khasiat Delima






Buah Delima sangat terkenal dengan kandungan nutrisinya yang baik di seluruh dunia. Buah tersebut berasal dari India Utara, Pakistan, Afghanistan dan Iran. Selain itu, ianya juga boleh di dapati di Malaysia, Asia Selatan dan California.

Buah ini berwarna merah, ungu atau oren kekuningan dengan isinya berwarna merah jambu dan berbiji-biji kecil. Rasanya manis berjus.

Buah delima juga popular dalam bidang perubatan dan kecantikan kerana ia mempunyai kandungan yang sangat baik untuk badan. Perkara ini telah diamalkan sejak beribu tahun yang lalu!

Khasiatnya yang tinggi dan kaya dengan zat sodium, riboflavin, tannins, poluphenols, anthocyanins, vitamin C, kalsium dan fosforus. Ia juga sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi melawan Penyakit Jantung, Tekanan Darah Tinggi, Lemah Tenaga Batin, Melambatkan Penuaan, Kanser Prostat, Kanser Payudara, Kanser Usus dan Leukimia.

Antara khasiat-khasiatnya yang lain;


Share:

Monday, 1 August 2016

Khasiat Daun Rerama

Nama saintiļ¬k: Mariposa Christia Vespertillonis 
Asal : Rantau Asia Mencapai ketinggian 1.5 hingga 2 kaki dalam masa empat bulan bermula dari benih. Daun yang sudah matang boleh dibuat ubat setelah mencapai tempoh empat bulan. Jika pokok dibiarkan selama setahun dan tidak dipotong, boleh capai ketinggian hingga 5-6 kaki.

Ekstrak daun pokok rerama ini mampu merawat penyakit kanser (barah) kerana ianya mengandungi 'active ingredient' yang mempunyai ciri-ciri anti keradangan dan anti kanser. Selain itu, ia boleh meningkatkan antibodi badan dan merawat penyakit berkaitan sel darah merah.

Antara penyakit lain yang mampu dirawat menggunakan ekstrak daun pokok rerama ini adalah;



Share:

Wednesday, 27 July 2016

Apa itu KlinCell

KlinCell sarat dengan kebaikan bahan-bahan botani dengan ekstrak asli Daun Rerama sebagai kandungan utama. Bahan-bahan ini telah melalui proses ekstrak yang teliti menggunakan teknologi terkini untuk menghasilkan pati cecair yang berkualiti, menjadikannya mudah untuk diserap oleh sistem penyerapan badan.

KlinCell untuk Kesihatan
  • Agen anti-kanser yang baik bagi merencatkan sel kanser dan ketumbuhan
  • Agen antioksidan yang baik untuk detoksifikasi yang lebih sempurna
  • Meningkatkan sistem imunisasi dan antibodi badan
  • Membantu sistem penyerapan dan pencernaan


Share:

Tuesday, 26 July 2016

Khasiat Aprikot

Buah Aprikot merupakan salah satu makanan anti-kanser yang baik. Ianya dipercayai berasal dari China dimana penanaman buah ini telah dimulakan sejak 4000 tahun dahulu. 
Antara khasiat-khasiat buah Aprikot adalah;


Share:

Testimoni Pelanggan KlinCell

KlinCell telah berada di pasaran sejak April 2016, ramai pengguna-pengguna KlinCell telah memberikan maklumbalas / testimoni yang begitu memberangsangkan. Di bawah ini, disertakan screenshot sebahagian daripada beratus-ratus maklumbalas daripada pengguna-pengguna KlinCell.


Share:

Include these 10 cancer fighting foods in your diet

Cancer is a medical condition in which cells from any part of the body start to grow and reproduce uncontrollably. These cancerous cells can attack and destroy surrounding healthy tissue and even organs. 

This deadly disease usually develops in one area of the body and then it spreads to other body parts – a process known as metastasis. Cancer can’t be described as just one disease because it is a complex group of diseases that has an array of possible causes. Some of the most prevalent include poor diet, excessive consumption of alcohol, physical inactivity, obesity, some types of infections, smoking, and exposure to harmful chemicals and radiation.


Fortunately for us, many types of cancer can be completely prevented if we make some lifestyle and dietary changes. According to American Cancer Society claims, everyone should consume at least 5 servings of fruits and vegetables per day. In this way, we will prevent obesity (one major cancer risk) and replenish the body with antioxidants, which are molecules that are well-known for their cancer-fighting properties. 

For that purpose, we will present you the top 10 anti-carcinogenic foods. The following foods must become an irreplaceable part of your diet.



Share:

Khasiat Durian Belanda

Durian Belanda merupakan salah satu buah-buahan tempatan yang terdapat di Malaysia. Durian Belanda atau Soursop, buah dari pohon Graviola adalah pembunuh semulajadi sel kanser yang ajaib dengan 10 ribu kali lebih kuat daripada terapi kemo.

Antara khasiat-khasiat yang lain ialah;

Share:

Kata-kata Aluan

Assalamualaikum w.b.t.

Bismillahirrahmanirahim.

Selamat datang ke page Sihat Bersama KlinCell. Insya-Allah saya akan kongsikan informasi-informasi tentang kesihatan, cara-cara pemakanan yang baik dan khasiat-khasiat makanan / buah-buahan yang terdapat di dunia.

Semoga tuan-tuan dan puan-puan mendapat manfaat daripada page ini.

Sekian terima kasih.

Yang benar,
Faris
Share:

Featured post

Testimoni Pelanggan KlinCell

KlinCell telah berada di pasaran sejak April 2016, ramai pengguna-pengguna KlinCell telah memberikan maklumbalas / testimoni yang begitu mem...

Blog Archive

Please fill in the form if you have any inquiry

Name

Email *

Message *

KlinCell

KlinCell
Minuman kesihatan daripada ekstrak daun rerama dan ditambahbaik dengan campuran botani terpilih seperti ekstrak durian belanda, aprikot, rosselle, delima, madu, stevia, strawberry dan manggis

Translate

Unordered List

Pages

Theme Support